Παρασκευή 15 Μαρτίου 2013


Ήταν η προτροπή της Ρένας(http://diaheiros.blogspot.gr/) για ένα ταξίδι στο παρελθόν...για αναρτήσεις με παλιά αντικείμενα. Βούλιαξα στο παρελθόν...σε άλλες εποχές...σε αντικείμενα-υποκείμενα,σ'ενα κόσμο του χτες- πριν, που εξακολουθεί να ζει στο σήμερα- τώρα και ελπίζω στο αύριο- μετά... Ταξίδεψα στον περασμένο αιώνα,αγκάλιασα γιαγιάδες που πέρασαν όρη,βάθη,κύματα μεταφέροντας ότι μπορούσαν από χαμένες πατρίδες... Ενιωσα τρυφεράδα για τις κόρες που αγόγγυστα δουλεύανε,μιλούσαν με τα σχέδια τους,τις γραμμές και τις λευκές κλωστές του ς,ταυτίστηκα μαζί τους σκυμμένη σε ώρες ατελείωτης υπομονής πάνω σε εργόχειρα σε καλημέρες... Ξημερώθηκα με τους τεχνίτες χαλκού,στον ξοδεμένο χρόνο τους,στα χτυπήματα του χαλκού τους για να πάρουν το ποθούμενο σχήμα,ένιωσα τις θερμές ανάσες της κούρασης τους,μύρισα τον ιδρώτα τους... Κατάφερα να περισώσω αρκετά κομμάτια,λάφυρα αγάπης,από ασπροκέντια του 1930,ραπτομηχανές,ραδιόφωνα,φωτογραφικές μηχανές,παλιά γραμματόσημα,έγγραφα...στην ουσία κράτησα κομμάτια παλιάς πατρίδας,κομμάτια ιστορίας,μιας ιστορίας πέρα από μάρμαρα,κάστρα και εκκλησίες προσπαθώντας να μη κοιμηθούν οι μνήμες,να παραμείνουν ζωντανές.







10 σχόλια:

Marina είπε...

Όμορφες φωτογραφίες, πολλά αντικείμενα με άρωμα παρελθόντος!!!

Dee Dee είπε...

Υπεροχα!!!! Μπραβο που τα προσεχεις με τη σειρα σου και τα εκτιμας!!

Πολλα φιλια Μαρακι μου!!

TzinaVarotsi είπε...

Yπέροχα κομμάτια!!
Κι αποπνέουν αυτή την λατρεμένη μυρωδιά του παρελθόντος που πάντα θα μας αγγίζει και θα μας συγκινεί!!

Rena Christodoulou είπε...

Σ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΠΟΥ ΜΟΙΡΑΣΤΗΚΕΣ ΜΑΖΙ ΜΑΣ ΟΛΟ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΠΛΟΥΤΟ!!!!!
ΟΙ ΜΝΗΜΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΙΝΟΥΝ ΖΩΝΤΑΝΕΣ!
ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΙΑ!!!!!

OLINA M είπε...

Τι πανέμορφοι θησαυροί!
Κάποια παρόμοια στόλιζαν και το σπίτι της γιαγιάς μου, και ήταν πάντα τα λατρεμένα της....αυτά που πρόλαβε να σώσει...αυτά που της θύμιζαν ότι η "Πατρίδα" δεν ήταν μόνο όνειρο...
Καλή σαρακοστή!

Aθηνά Π.Κ. είπε...

Ανεκτίμητοι θησαυροί δουλεμένοι στο χέρι με μεράκι και υπομονή, γεμάτοι αρώματα και μνήμες παρελθοντικές μα πάντα αγαπημένες !!
Υπέροχο και το συνοδευτικό κείμενο !!
Καλώς επανήλθες !!
Σαμιώτικα χαιρετίσματα

dromaki είπε...

Μαρίνα
αγαπώ ότι παλιό,σέβομαι την πορεία του στον χρόνο.Ευχαριστώ για το σχόλιο σου.

Dee Dee κοριτσάρα μου αφού με ξέρεις...το καλό στην ιστορία είναι ότι έχω απόγονους που θα τα προστατεύσουν όταν εγώ θα έχω φύγει;)

Tzina Varotsi
όντως θησαυροί κι έχω πολλούς από αυτούς,τους αγαπώ ιδιαίτερα πολύ.Καποτε σκεφτόμουν να γίνει κάποιο μουσείο στο χωριό να διαφυλαχτούν όλα όσα έχουμε όλοι οι κάτοικοι.Δυστυχώς οι καιροί είναι δύσκολοι δεν το βλέπω να παίρνει σάρκα και οστά...είδωμεν..

Rena Christodoulou
εγώ ευχαριστώ που μας έδωσες την ευκαιρία...ίσως αν βρω χρόνο να κάνω και άλλη ανάρτηση:)

OLINA
Καλή Σαρακοστή κορίτσι μου.Αν σκεφτείς ότι όλα αυτά είναι χειροποίητα ότι ξοδεύτηκαν πολλές ώρες δουλειάς χωρίς να υπάρχει ηλεκτρικό φως,ηλεκτρισμός,με πόση αγάπη δημιουργήθηκαν τότε μόνο σεβασμό αποπνεουν όλα αυτά.

Aθηνά Π.Κ
Αθηνούλα αγαπημένη πολλές φορές λέω ότι τέλειωσε η ιστορία με το μπλογκ ότι έκανε τον κύκλο του και μετά δίνεται μια αφορμή και επανέρχομαι.Ανθρώπινες αδυναμίες.
Σε φιλώ,σε σκέφτομαι πάντα.

Side21 είπε...

Κάθε κομάτι και μια ιστορία !!!
Πολύτιμες μαρτυρίες παράδοσης και πολιτισμού ...
Μεταφέρουν διαχρονικά την ψυχή, την τέχνη, το μεράκι, το συναίσθημα απ' τη μια γενιά στην άλλη ...
Συγχαρητήρια για την προσπάθειά σου !!!

Sideras είπε...

Καλό μου δρομάκι πόσο χαίρομαι που βλέπω μια τέτοια ανάρτηση σου. Πανέμορφα αντικείμενα γεμάτα με προσωπικές ιστορίες και με την αύρα του μάστορα - κατασκευαστή τους . Γιατί μιλάμε για αντικείμενα που έγιναν με αγάπη και τέχνη ανθρώπινου αγγίγματος και όχι απο μηχανή. Απο δ' αυτά γεμάτος και ο νερόμυλος βεβαία. Ίσως γι΄αυτο και έμαθα να ενθουσιάζομαι και να καταλαβαίνω την σημασία τους όταν αντικρίζω την πολυτεχνεία τους. Αλλά προπαντός να όταν υπάρχουν Άνθρωποι που τα προστατεύουν από το άγγιγμα του χρόνου.

Όπως και να έχει, καλό εποικοδομητικό τριήμερο σου εύχομαι και ναι, πιθύμησα τις κουβέντες μας.

dromaki είπε...

Side21
Ακριβώς έτσι είναι,κάθε κομμάτι και μια ιστορία!
Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια,ξέρω ότι τα εννοείς και μετράει για μένα.


Sideras
Δεν μπορείς να φανταστείς πόση χαρά μου έδωσες που πέρασες τεχνίτη μου.Απίστευτη χαρά...μου έλειψες πάρα πολύ!